|
Conlanger Polskie Forum Językotwórców
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Linu
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Inur,Południowe Ziemie
|
Wysłany: Wto 14:01, 26 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Widzisz Paweł, życie. Nie zawsze jest tak, jak ktoś chce xP No własnie, bo teoretycznie wszystkie swiaty fantasy takie magiczne i to taka normalka i w ogole. Ciekawy zabieg, kiedy dochodzi do takiego okrojenia. W ciągu siedmiu sekund zrodziło się w mojej głowie pomysłów na opowiadanie albo cos w tym stylu w liczbie 3. Dobrze to wykorzystaj Remy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rémy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 1828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PL76200
|
Wysłany: Wto 15:36, 26 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
To, że 10% populacji Ancory potrafi korzystać z magii jako takiej, nie znaczy, że pozostałe 90% ma drogę do tej sztuki zamkniętą. Istnieją szkoły dla magów, gdzie uczy się wykorzystywania prostszych Mocy i Magii. Arcymistrzem Wielkich Arkan czy też Mocy Umysłu jednak bez naturalnego talentu się nie będzie.
A skoro przy szkołach magii jesteśmy, to w Księstwie Protii znajduje się największa uczelnia magiczna na Ancorze - Μαγική Προτεραιώτιου Μποτοέκολω. Ze względu na język wykładowy - procki (προτεραιώτικι φαλβά) oraz położenie, a także wysokie koszty nauki, jest on dostępny jedynie dla wybranych. Ale naprawdę warto, chociażby dlatego że najpotężniejszy mag Ancory, Gavinos Megaló (Γαβίνως Μαιφαλώ) tam wykłada.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rémy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 1828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PL76200
|
Wysłany: Sob 14:19, 02 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Na mapie Ancory znalazło się miejsce dla kultury słowiańskiej. Królestwo Sklawinii (Кралевина Склавъния / Kralevina Sklavănija) ze stolicą w Prażach (Праже) to niespecjalnie bogate państwo o dużym, aczkolwiek niewykorzystanym potencjale. Położenie między dwoma magokracjami - Edroth i Pustynią Rhun - teoretycznie zapewnia znaczne dochody z handlu komponentami magicznymi, jednak również sprawia, że w wypadku częstych ostatnimi czasy wojen między edrothiańskimi czarodziejkami a magami z Rhun, Sklawinia zawsze obrywa najbardziej. Również najdłuższa granica z wielkim obszarem niczyim, opanowanym przez nieumarłych - Wielkim Wrzosowiskiem - nie napawa optymizmem. Sklawinia jest silnie związana z krajami rządzonymi przez dynastię Steelfistów, jednak nie popiera ich antyelfickich działań - dlatego sojusz jest dość luźny. Oprócz Praż, główne miasta to: Soluń (Солуњ), Paliczka Waruł (Паличка Варў) i Lożyca (Ложица). W kraju mówi się językiem sklawińskim, izolowanym w obrębie grupy ancoriańskiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vilén
Gość
|
Wysłany: Sob 14:32, 02 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Dobrze, że tu już nie ma Sindy, bo by ci się już oberwało :P.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rémy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 1828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PL76200
|
Wysłany: Sob 14:47, 02 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Za co znowu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vilén
Gość
|
Wysłany: Sob 14:52, 02 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Rémy napisał: | Za co znowu? |
Bo Sinda ciągle się doszukiwał wszędzie jakichś zżynek z jego ukochanego Tołkina ;). Tek, wiem, że to przypadkowa zbieność nazw. Poza tym:
Masz może gdzieś tą mapę? Bo chciałbym se obejrzeć.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rémy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 1828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PL76200
|
Wysłany: Sob 15:11, 02 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Muszę zeskanować, powinna być niedługo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rémy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 1828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PL76200
|
Wysłany: Sob 21:06, 16 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Oto część listy państw Ancory, wraz z krótkimi deskrypcjami:
Burgonia
Arcyksięstwo Burgonii, Arciduc de Burgonia
Burgonia (stolica: Digo) to bez wątpienia najlepiej rozwinięty i najbogatszy kraj Ancory, jednakże po ostatniej rewolucji chłopskiej niespecjalnie lubiany. Niemniej jednak, każde ceniące się miasto wydaje pozwolenie na wybudowanie burgońskiej faktorii handlowej, dzięki czemu kraj poszerza swoje wpływy - np. całkowicie uzależnił od siebie Hrabstwa Moines i Agraynel, zaanektowane w zeszłym roku. Dzięki burgońskim pieniądzom arcyksiążę sąsiedniego Angarnoru utrzymuje niezależność od nad wyraz ekspansywnego Arnoru. Obok Arnoru, Angarnoru, Steelfist i Melfam, Burgonia jest rządzona przez dynastię Steelfist, jednak nie prowadzi wspólnej polityki zagranicznej, a burgońska linia rodu woli działać raczej na własną rękę.
Edroth
Magokracja Edroth, Edroth Magocratia
Magokracja Edroth ze stolicą w Lakeside to państwo czarodziejek, w którym mężczyzn traktuje się raczej przedmiotowo. Państwo jest lesiste, jedyne obszary uprawne znajdują się w okolicach Lakeside i Caryatid. Uwagę zwraca architektura - wszystkie osiedla za wyjątkiem wspomnianego Caryatid są dziełami natury, wspartej magią - stąd drzewno-kwiatowo-skalne kompozycje, które służą mieszkańcom magokracji za domy.
Steelfist
Królestwo Steelfist, Roydom Steelfist.
Królestwo Steelfist, którego stolicą jest miasto-zamek o tej samej nazwie, i w którym panuje dynastia, która nosi nazwisko identyczne, jak nazwa kraju, jest państwem bogatym i wysoko rozwiniętym, chociaż spotyka się z licznymi problemami. Głównym problemem jest rozszerzająca się Pustynia Rhun, która zasypała już wiele setek kilometrów kwadratowych lasów, wsi i pól uprawnych, i nie zanosi się, żeby za szybko się zatrzymała. Obecnie obszary pustynne, które jeszcze sto lat temu znajdowały się na terenie pustynnego państwa magów na północny wschód od Steelfist, zajmują 1/3 obszaru królestwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vilén
Gość
|
Wysłany: Sob 21:17, 16 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Rémy napisał: | Magokracja Edroth ze stolicą w Lakeside to państwo czarodziejek, w którym mężczyzn traktuje się raczej przedmiotowo. |
Hm, a w takim razie są tam jakieś organizacje maskulinistyczne walczące o równość płci? ;P
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rémy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 1828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PL76200
|
Wysłany: Sob 22:03, 16 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Gdyby były, szybko i po cichu by je zlikwidowano, mimo faktu, że czarodziejki lubią pokazywać jakie są potężne i powodować większe lub mniejsze wybuchy, błyskawice i inne rzeczy. Podobnie ma się sprawa z prekursorkami feministek, działającymi na Pustyni Rhun.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rémy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 1828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PL76200
|
Wysłany: Śro 18:56, 20 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Kalendarz Ancory opiera się na ośmiu wielkich świętach, przyniesionych przed Ciszą przez elfy:
- Ímbolth (1 II)
- Fynnvaërne (21 III)
- Beltaënn (1 V)
- Midhansummå (22 VI)
- Lúnadhsae (1 VIII) - wigilia nazywa się "Lammas"
- Fynnsummå (23 IX)
- Samovin (1 XI)
- Midhanvaërne (22 XII) - wigilia nazywa się "Yule"
Miesiące pełnią raczej drugorzędną rolę i są używane raczej w obrębie wielkich miast i dużych centrów wymiany handlowej. Mieszkaniec wsi, zapytany o datę, zwykle powie, np., że "mamy dzień do Samovin" lub "mamy wigilię Samovin", a mieszkaniec miasta - "dziś jest 31 października". Jako, że większość mieszkańców Ancory mieszka na wsi, częściej słychać pierwszą wersję.
Beltaënn, Midhansummå, Samovin i Midhanvaërne to dni szaleństwa Wielkich Arkan - korzystanie z magii bywa utrudnione, często pojawiają się widmowi ludzie, istoty, statki, a nawet całe miasta i wyspy. Zwiększa się aktywność nieumarłych i duchów żywiołów, a osoby korzystające z magii często są osłabione. Dodatkowo, mówi się o "Czarnej Armadzie", armii śmierci, przechodzącej po niebie w Midhanvaërne i zbierającej żniwo.
Ímbolth, Fynnvaërne, Lúnadhsae i Fynnsummå są natomiast dniami perfekcyjnej równowagi. Na świecie panuje harmonia, moce zła i dobra są równane, nieumarli znikają, Arkana i Moce nie działają. Jedynym rodzajem magii, który działa, jest ta przenośna - czyli dawno zaklęte przedmioty, eliksiry itp. W Lúnadhsae pojawia się na niebie "Błękitna Pogoń", która leczy chorych i ciężko rannych.
Nie wiadomo, ile prawdy jest w opowieściach o Armadzie i Pogoni, jest natomiast faktem, że w Lúnadhsae i Midhanvaërne umieralność odpowiednio spada i rośnie. Nie zbadano jednak jeszcze żadnego ze zjawisk zachodzących w trakcie świąt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rémy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 1828
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PL76200
|
Wysłany: Czw 11:42, 01 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Kolejne państwa:
Lania
Królestwo Lanii, Rêgnų Lanų
Lania to najważniejsze z państw wschodniomityńskich, kultywujące wiele tradycji pamiętających jeszcze Wielkie Cesarstwo i Trójkrólestwo. Jest postrzegane jako "odrobina zachodu na wschodzie". Łączą je silne więzy dynastyczne z dwoma sąsiednimi państwami - Wolenem i Zanią - które najpewniej niedługo zostaną przezeń wchłonięte, tworząc tym samym przeciwwagę dla wielkiego Arnoru. Jednocześnie, władcy Lanii bacznie obserwują rozwój sytuacji w krajach Steelfistów, czekając tylko na fałszywy ruch, który pozwoli im przejąć tam władzę. Najpotężniejszym i najistotniejszym strategicznie partnerem i sojusznikiem Lanii jest Burgonia, która też nie chce Steelfistów w Arnorze i Angarnorze, grożących niespodziewaną - a w dodatku prawnie uzasadnioną - "wymianą ziem", czyli w praktyce aneksją najbogatszych regionów państwa.
Protia
Królestwo Protii, Πρότικη Ρέγηιομως
Peryferyjne Królestwo Protii ze stolicą w Xánthi (Ξάνθη) to najdalej na wschód wysunięta część głównego kontynentu Ancory. W opinii mieszkańców zachodu, jest to niecywilizowany region ludzi gór. Ich opinia bardziej jednak pasuje do sąsiedniego Ronnesdal. Kraj, mimo że biedny, jest w stanie utrzymać sporą armię, broniącą granic. Głównym problemem Protii jest wspomniany już zachodni sąsiad - Ronnesdal, który ostrzy sobie zęby na bogatą wyspę Xandía (Ξανδηία).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zavadzky
Moderator
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1564
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pią 17:24, 02 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
MAPA! *przytupuje niecierpliwie*
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|