|
Conlanger Polskie Forum Językotwórców
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Canis
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 2381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 36 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 16:34, 26 Maj 2007 Temat postu: Map Maker |
|
|
Sorry jeśli taki temat już się pojawił.
Ostatnio patrzyłem po kreatorach map i jakoś nie jestem zachwycony niczym. Nie mam jednak na razie możliwości wypróbowania programów do robienia map i całych światów, gdyż mój dysk padł.
Czy możecie mi coś doradzić lub po prostu wyrazić swą opinię, czcigodni użytkownicy forum conlanger?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zyx
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 5:43, 27 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Najlepszy jest zdecydowanie Fractal Terrains, tyle że trochę dziwnie się w nim wszystko edytuje, zaś całość jest słabo skalowalna (nie ma możliwości zrobienia ważnego fragmentu świata w większej rozdzielczości). Zaleta to możliwość eksportu i importu map z/do Campaign Cartographer, o ile oczywiście ktoś z niego korzysta i umie się nim posługiwać . Wśród programów do obsługi DEM nie ma nic przydatnego dla Conlangera: albo skupiają się one na edytowaniu pojedynczego wycinka świata, albo są koszmarnie drogie i nie mają do końca tego, czego potrzeba.
Aktualnie maluję mapy zwyczajnie w programie graficznym na tablecie, w odwzorowaniu walcowym równoodległościowym, samodzielnie dbając o baczenie na kształt planety i długość równoleżników w zależności od szerokości geograficznej. Po nabraniu wprawy nie jest to trudne, ale na wszelki wypadek warto sprawdzać, jak to później wygląda rozciągnięte na kuli. Aktualnie posiłkuję się jedynie jednym programem własnej roboty: maptoolem opublikowanym na forum, który służy mi do liczenia pól powierzchni. Niedługo napiszę jeszcze jeden do tworzenia danych statystycznych o świecie.
Zamierzam sam sobie napisać odpowiedni program do edycji map uwzględniających krzywiznę planety oraz dający możliwość uzyskania większej szczegółowości wybranych obszarów. Tylko wpierw trzeba wszystko matematycznie i algorytmicznie opracować (format danych, rendering, wszelkie obliczenia numeryczne, transformacje powierzchni itd.).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Canis
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 2381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 36 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 13:45, 27 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Najlepszy byłby program, który mapy "wikipediowych" (Np. [link widoczny dla zalogowanych]) mógłby przerobić na inne rodzaje map.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wiktor
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: Nie 14:01, 27 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
A właśnie, jak się te wikipediowe robi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Canis
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 2381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 36 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 14:07, 27 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
W paintcie
Btw. ten Fractial Terrains ładuje się 15 minut na każdą mapę, tylko 1 rzut! :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|