|
Conlanger Polskie Forum Językotwórców
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Luxarus
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 353
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rowy, Polska
|
Wysłany: Pią 16:51, 06 Mar 2009 Temat postu: Wasze zdolności programistyczne |
|
|
Tak jak w temacie. Jakie języki znacie? To może ja zacznę:
Znane w stopniu średnio-zaawansowanym języki programowania:VB 2005 i PHP
Dobrze znane:Javascript
Mało znane:C++ i Java
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Naerian
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Pią 17:07, 06 Mar 2009 Temat postu: Re: Wasze zdolności programistyczne |
|
|
Znane bardzo dobrze:
- C/C++,
- Lua (bo czasem do C++ dołączam skrypty ;>),
- Brainfuck ( , nawet napisałem interpreter ^^ )
Słabo znane, tudzież zapomniane:
- Javascript,
- PHP,
- (Turbo) Pascal,
- Ruby.
Jako ciekawostkę dodam, że gdzieś rok temu porzuciłem prace nad własnym językiem skryptowym xD
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Naerian dnia Pią 17:09, 06 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Luxarus
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 353
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rowy, Polska
|
Wysłany: Pią 17:35, 06 Mar 2009 Temat postu: Re: Wasze zdolności programistyczne |
|
|
Naerian napisał: |
Jako ciekawostkę dodam, że gdzieś rok temu porzuciłem prace nad własnym językiem skryptowym xD |
Och, a ja właśnie skończyłem pracę nad vb-podobnym językiem programowania, który jest kompilowany(tzn. najpierw konwertowany do vb a potem kompilowany:)). Język skryptowy robiłeś na bazie parsera czy na podstawie [link widoczny dla zalogowanych]?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Naerian
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Pią 17:52, 06 Mar 2009 Temat postu: Re: Wasze zdolności programistyczne |
|
|
W sumie pisałem wszystko od zera (żeby móc zrozumieć jak to właściwie może funkcjonować), wymyślając rozwiązania, ale przyznam się, że ten kurs wtedy sobie przejrzałem, żeby na coś wpaść ;>
Zaraz może znajdę proste próbki (w sensie szkic tego, jakby mogła wyglądać składnia) tego języka ;>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Luxarus
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 353
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rowy, Polska
|
Wysłany: Pią 18:06, 06 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Postaram się w najbliższym czasie gdzieś zamieścić kompilator Arithmetica(tak nazwałem swój język). Oto najprostszy program do obliczania kwadratu liczby:
import ArithmeticStd
pack App
procedure main()
define inp:string
readline inp
kwadrat(inp)
end procedure
function kwadrat(zm)
return zm*zm
end function
end pack
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Naerian
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Pią 18:45, 06 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Hehe, mój EasyScript (jak sama nazwa wskazuje, miał to być prosty język skryptowy ;>) wygląda tak (również funkcja obliczająca kwadrat):
func kwadrat(num.int).int
def answer.int # zmienna globalna; gdybym chcial zadeklarowac jako zmienna lokalna, poprzedzic nazwe 'loc:'
answer=loc:num*loc:num
return answer
end
Dużo to nie pokazuje, ale widać strukturę deklaracji funkcji, zmiennej i odwołania do zmiennych lokalnych dla danej funkcji (w tym wypadku num jest deklarowane jako zmienna lokalna ze z gory ustalona wartoscia)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Luxarus
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 353
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rowy, Polska
|
Wysłany: Pią 18:54, 06 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Yhm, ten 'pack' w Arithmeticu jest po to by sobie komputer w pamięci uporządkował. Main - wiadomo, że funkcja główna. ArithmeticStd to moduł z funkcjami podstawowymi. aby określić typ zmiennej zm w funkcji kwadrat trzeba zrobić tak:
function kwadrat(zm:integer)
Podoba mi się wygląd języka. A co do objektowości? W Arithmeticu są typy, które różnią się tym klasami, np. w vb, że nie dziedziczą po sobie. Mogą w typach znajdować się funkcje i procedury.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vilén
Gość
|
Wysłany: Pią 18:56, 06 Mar 2009 Temat postu: Re: Wasze zdolności programistyczne |
|
|
ammacement napisał: | Tak jak w temacie. Jakie języki znacie? To może ja zacznę: |
Znam dobrze: JS, PHP, sh (shell Bourne’a)
Znam średnio lub słabo: Pascal
Uczę się: C++, Perl
Ostatnio zmieniony przez Vilén dnia Pią 19:00, 06 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kwadracik
PaleoAdmin
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 3731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pią 19:07, 06 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Ja bym pewnie znał dużo języka programowania, gdyby nie wkurzało mnie to, że nie ma tak że wpisuję sobie kod i klikam i mam skompilowany program. Bo te programujące nerdy wymyślają jakieś "interpretacje" i inny pic. :'(
Cytat: | (również funkcja obliczająca kwadrat) |
W tym miejscu kończy się mój całkowicie bezużyteczny post.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Luxarus
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 353
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rowy, Polska
|
Wysłany: Pią 19:31, 06 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
A może robiliście coś na zamówienie? Ja po koleżeńsku [link widoczny dla zalogowanych]. Wiem, że banalna, ale od czegoś trzeba zacząć. Jest to strona mojej koleżanki-konlangerki, która nie chce się zarejestrować na tym forum . Spróbuję ją nakłonić w najbliższym czasie. Na razie jej nie chcę mówić, że to nooblang...<PS>Coś się musiało w tej stronie spiep***ć </PS>
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Luxarus dnia Pią 19:34, 06 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Naerian
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Pią 20:05, 06 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Co do obiektowości, to planowałem ją zaimplementować o wiele później, ze względu na moje małe doświadczenie z techniką interpretacji (dlatego porzuciłem projekt). najprawdopodobniej OO w moim jezyku mialoby cechy OO Javy ;>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vilén
Gość
|
Wysłany: Pią 20:49, 06 Mar 2009 Temat postu: Re: Wasze zdolności programistyczne |
|
|
Naerian napisał: | Jako ciekawostkę dodam, że gdzieś rok temu porzuciłem prace nad własnym językiem skryptowym xD |
Ech, ja miałem podobnie – ale niestety jedyne, do czego doszedłem, to jego składnia (swoją skomplikowanością przewyższała Rubyego), niestety prace nad kompilatorem porzuciłem z braku czasu. Przykład z Kwadratem wyglądałby tak:
Kod: | sub Kwadracik return pow($1 2); |
Cóż, gdybym tworzył go dzisiaj, wyglądałoby to trochę inaczej:
Kod: | sub Kwadracik = pow($1, 2); |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Naerian
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Pią 21:30, 06 Mar 2009 Temat postu: Re: Wasze zdolności programistyczne |
|
|
Ja chciałem zastosować w tym języku możliwość grupowania zmiennych w tak jakby otwartych strukturach, do których można zmienne bez problemu dopisywać, czego przejawem jest to 'loc:' dotyczące zmiennych lokalnych ;>
Utworzenie grupy zmiennych i deklarowanie w nich zmiennych wyglądałoby tak:
Kod: | defgroup kaka
demona.int
end |
Do tego dodawanie poza definicją grupy:
Widoczna strukturalność ;>
I użycie:
EDIT: A teraz funkcja potęgująca liczbę do dowolnego stopnia
Kod: | func Potega(liczba.int, potega.int).int
def i.int
def wynik.int
wynik=loc:liczba
i=loc:potega
while i>1
wynik=wynik*loc:liczba
i=i-1
end
return wynik
end |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Naerian dnia Pią 21:45, 06 Mar 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Toivo
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 1049
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 21:41, 06 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Wow, nieźli jesteście z tymi kompilatorami. Ja mam raczej marne osiągnięcia, chociaż swego czasu programowałem w C++, a dawno temu (podstawówka ) w Pascalu, ponadto stronki w PHP. Potem mnie to trochę znudziło, zwyciężyły inne pasje (muzyka, lingwistyka), ale jako że studiuję informatykę, to pewnie przyjdzie mi się jeszcze tego nauczyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Naerian
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Pią 21:43, 06 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
No wiesz, gra na gitarze, konlangerstwo i programowanie nie wykluczają się u mnie ;>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|